Välkommen till min lilla sida

lördag 13 september 2008

Blommor


Hej igen!

Tänkte att när jag ändå var igång så visar jag lite mer.

Om ni vill se.

Annars får ni stänga ner.

Vi börjar på köksbordet där en lite ynkling bor
Ängeln fick jag av min svägerska, den är väldigt lik mig.
Förutom att jag har mörkare hår. Och att jag inte har några vingar.
Dessutom är det ytterst få som tycker att jag är en ängel, men det är en annan historia.


I köksfönstret har jag en Saint Paulia som jag ärvde efter min älskade svärmor.
Den är ungefär 42 år. Äldre än mig alltså, litegrann.


I vardagrumsfönstret bor det en liten byst som jag fick när jag fyllde 20 år.
När får saker antikvärde?


Jag älskar honom.
Här omger han sig med tre gröna växter.
Dom befinner sig mitt i fönstret, på ena sidan står en vit kanna och ett par gröna växter till.
Avslutar med att visa mina favoritblomster, eller ja, en bukett är det ju.

Och inte vilken bukett som helst, buketten jag hade när jag fick bli fru till min underbara älskade A. 25 september är det två och ett halvt år sen vi gifte oss.
Nu ska jag ta med mig maken och krypa till kojs.
Är alldeles slut efter marknadsbesöket, hur ska jag orka med Gekås om bara några veckor?
Jag tror att man får reservkrafter där inne i det magiska (köp)templet. Hihi

God natt!
Kram
Mia

5 kommentarer:

Beas sa...

Vad härligt att du omger dig med saker som verkligen betyder något för dig.

Lotta sa...

God morgon!
Vilka fina små saker du visar för oss. Härligt med den ärvda Paulan, tänk att de kan bli så gamla!

Så fint ditt hörnskåp blev, jag har ett exakt likadant i mitt matrum. Det stod i källaren hos mina föräldrar, och jag tyckte att det gott kunde få komma fram i ljuset. Mitt skåp är inköpt på Ikea på 50-talet, och var tydligen grått från början, inget furumonster här inte! Fniss....
Nu är det däremot vitmålat, precis som ditt!

Ha en härlig dag!
Kram
Lotta

Stina sa...

Hej gumman!
Jo säg bara till om du pallar med att åka hit.
Jag bor en bit utanför Falun...mot Rättvik till. Kramis

Stina sa...

Puss och kram:-)

Lotta sa...

God morgon!

Tack snälla du för rara ord inne hos ang min nya toalett. Jag är så nöjd och belåten, och mäkta stolt över mig själv. Och när man få så rara kommentarer växer man ju en meter till eller nått!

Ha en underbar dag!
Kram
Lotta