Välkommen till min lilla sida

lördag 27 september 2008

Kärlek och sorg

Ja, idag kände jag för ett litet inlägg.
Och dom får väl komma när jag vill och orkar.
Och vilja och ork är lite som
Kärlek som ju gör som den vill.

I torsdags tyckte min
älskade make att hans fru
behövde muntras upp, och maken han är bra på att muntra upp frun.

Maken började slamra i köket och sa åt mig att inte
bry mig om vad han gjorde.

Mmmm, tänk att slamret resulterade i nåt till mig...mums


Igår blev det mer uppmuntran från maken till frun.
Med eller utan den sortens uppmuntran så
älskar jag min Ajje.
Den här åstadkom han igår, mums igen.


Jag sov middag ett tag igår, och när jag gjorde det passade en vän komma förbi med lite uppmuntran.

Tack för den, så fin.

Jo, hon bad min make ge en kram till mig också.

Trevligt med vänner.



Idag kände jag mig pigg nog för en utflykt så vi packade
skötväskan och åkte till Kopparberg på marknad.
Det var längesen jag var på den.
Vilken trevlig marknad det var, inte bara en massa skrot
utan riktiga marknadsstånd.
När vi ändå var i dom trakterna åkte vi en bit till.
Vi åkte och tände ljus för mina svärföräldrar, det är
drygt ett år sen min älskade svärmor dog och
nästa måndag, på min födelsedag är det 11 år sen min svärfar dog.
Honom har jag tyvärr inte träffat.
Erik tittar på farmor & farfars ljus

Nu ska frun och maken äta marknadskorv på
limpmacka och mysa framför TVn.

Ha det bra till nästa gång.

Kram
Mia


9 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken omtänksam make du har! Precis den typen av uppmuntran man behöver ibland.

Och det ser dessutom väldans mumsigt ut!

kram
Lotta

Beas sa...

Åhhh...sådana män är värda att slösa lite egen omsorg på.

Stina sa...

Snäll gubbe. Godis ser jag. :-) Puss

Lotta sa...

Tack för snälla ord inne hos mig!
Och du har helt rätt, bilden är spegelvänd, eller rättare sagt fotograferad genom spegeln. Så det är min högersida av ansiktet du ser, men toaletten är tvärtom. Snurrigt, men du förstår säkert!

kram
Lotta

Nilla sa...

Tack för din kommentar inne hos mig, den värmde :)

Vilken underbar man du har! Så smaskigt det såg ut!

Tack för att du inte såg barnvagnen *skratt* Dörrarna ja, tror jag kanske hade nångång för lääänge sen bild på dem? Men är inte säker, kan ta en bild nån dag så får du se hela dörrarna.

Filten har jag använt ett "Nalle" garn till, har köpt det här i Finland, virkade med dubbelt garn så den blev lite tjockare + att det går så mycket fortare då ;) :D

Låter som du är vis och tar hand om dig själv, ger dig tid att vara trött och ledsen när du är det. Hoppas du snart känner dig bättre igen!

Kram Nilla

Lotta sa...

Vad glad jag blir av att läsa att du blir glad när du kommer in till mig och läser en stund! Jag älskar när människor är glada och känner att livet är värt att levas, trots elände.

Visst är det väl en finurlig uppfinning de där flugskåpen. Kan tänkas att julgotterna hamnar där inne, fast det finns ju inga flugor i december i och för sig. fniss......

Ha en underbar dag!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Åh en sådan man skulle jag behöva nu! MIn han bara jobbar för tillfället. Skulle behöva en tårta och lite c-vitaminer! :-)

Tack snälla för din kommentar. Jag lägger nog inte av helt, som det känns idag. Det blir nog bara en paus med några sporadiska inlägg nu. Sen hoppas jag att jag fått krafter tillbaka till efter jul och nyår.
Kram!

Stina sa...

Haha...nämen, det är klart att du törs.
Vi kan prova efter jul.

Jag är så supersnäll...säger hon blinkandes med ögonen blå.;-)
Kram Stina

Stina sa...

Var bor du förresten? Det kanske jag har frågat, men jag är senil förstår du...så då vet du hur roligt vi ska ha det. haha...

Kram